Reyting: 4.7
✨ Yuqumlilik - Yona Berger
Xarid paytidagi qarorlarning 20 foizidan 50 foizigacha qismini mish - mishlar hal qiladi.
📚 Asar marketing, reklama va ijtimoiy psixologiyaga bag'ishlangan bo'lib, nima uchun ba’zi narsalar odamlar orasida virus kabi tarqaladi, boshqalari esa yo‘q degan savolga javob izlaydi.
Bergerning fikricha, eng samarali reklama odamlar o'rtasidagi shaxsiy muloqot orqali bo'ladi.
Berger o‘z kitobida muvaffaqiyatli va ommalashgan mahsulot yoki g‘oya yaratish uchun oltita muhim omilni ta’kidlaydi. U bu tizimni STEPPS deb nomlaydi. Bular:
✅ Ijtimoiy qiymat.
Odamlar o‘zlarini aqlli, qiziqarli yoki bilimli ko‘rsatadigan narsalar bilan bo‘lishishni yaxshi ko‘rishadi. Agar mahsulot yoki g‘oya odamga obro‘ qo‘shsa, u boshqalar bilan bo‘lishishni xohlaydi. Misol sifatida Jentrani yoshlar orasida ommalashib ketishini olishimiz mumkin.
🔁 Turtkilar.
Kunlik hayotimizda ba’zi narsalar bizni muayyan narsalarni eslashga undaydi. Agar biror mahsulot yoki g‘oya doimiy esga tushsa, u tez tarqaladi. Huddi Juma kuni juma tabriklari tarqatishgani kabi (bu yerda Juma kuni turtki bo'lib beradi). Yoki-da yangi yil kelganda hamada oliviya salati esga keladi.
💥 Hissiyot.
Kuchli hissiyotlar (quvonch, g‘azab, hayrat, qo‘rquv) odamlarni qandaydir narsalar bilan bo‘lishishga undaydi. Odamlar hissiy jihatdan ta’sirli narsalarni boshqalar bilan ulashishga moyil bo‘lishadi. Misol uchun hayratlanganingizda uni tezroq sherigingizga aytib berishga shoshilganingiz kabi.
👀 Ommaviylik.
Agar biror mahsulot yoki g‘oya ko‘zga tashlanadigan bo‘lsa, u tez tarqaladi. Odamlar ko‘rgan narsalarini tez eslab qolishadi va boshqalar bilan bo‘lishishadi. Nafaqat ko'rgan, balki odamlarga taqlid qilib ham foydalanishadi. Misol uchun ovqatlanishga kirganingizda sheriklaringiz nimani hoxlasa siz ham shuni buyurtma berganingiz kabi. Yangi qurilgan “Tashkent City” yoki “Magic City”ga borgan odamlar ijtimoiy tarmoqlarda suratlarini joylashadi, shu tariqa bu joylar yanada mashhur bo‘ladi.
🎯 Amaliy qiymat.
Foydali yoki hayot uchun kerakli maslahat yoki mahsulotlar odamlar orasida tez tarqaladi. Misol uchun grip tekkan sherigingizga o'zingiz sinab ko'rgan dorini tavsiya berishingiz kabi.
📖 Hikoyalar.
Yaxshi hikoya orqali odamlar mahsulot yoki g‘oyani eslab qolishadi. Agar brend yoki mahsulot kuchli hikoya bilan bog‘langan bo‘lsa, u oson tarqaladi. Ya'ni insonlar biror gapni aytishayotganida asosan boshidan o'tkan hikoya bilan boshlashadi. Shu tufayli g'oyalaringizni biror hikoyaga joylash aytiladi.
💡Xulosa. Mana shular yuqumlilikning olti tamoyilidir. Kitobni tushunish osson, u bizga g'oyangiz muvaffaqiyatga erishish uchun u haqida gapiradigan odamlar bo'lishi kerak deydi. Shu uchun ham asosan insonlarni qanday gapirtirish kerakligi haqida tavsiyalar beradi.
Kitobni nafaqat biznes sohasidagilar, balki o‘z sohasida ta’sir o‘tkazmoqchi bo‘lgan har bir kishi o‘qib chiqishi kerak deb o'ylayman.
#kitob #taqriz
@Ilyosbek_reads